Číslo aktivity: BA 004 Věková kategorie: 8 – 11 let
Žák objeví, že potraviny mohou být obarveny přírodními materiály, dokáže pomocí pokusu, čím jsou obarveny modré lentilky, ověří si jejich složení na krabičce.
Číslo aktivity: BA 005 Věková kategorie: 8 – 11 let
Žák se naučí připravovat vodné roztoky, objeví vlastnosti pektinu, který se využívá při výrobě různých želatinových bonbónů, vyrobí si pro efekt barevné, třpytivé žížalky.
Číslo aktivity: BA 006 Věková kategorie: 8 – 11 let
Žák porozumí významu slova přírodní indikátor a vyluhování, dokáže připravit roztoky z přírodních materiálů, ověří jejich využití k důkazu pH vodných roztoků.
Číslo aktivity: BA 010 Věková kategorie: 8 – 11 let
Žák objeví princip lomu světla na rozhraní vody a vzduchu. Zjistí, že je možné na základě lomu světla vyrobit stříbrné vejce bez použití stříbrné barvy.
Číslo aktivity: BA 012 Věková kategorie: 8 – 11 let
Aktivita propojuje předměty přírodověda, pracovní činnosti a geometrie. Žák sestavuje různé obrazce z jednoduchých barevných tvarů, vystřižených z papíru, pomocí 2 zrcadel. Pochopí zákonitosti odrazu světla.
Číslo aktivity: BA 014 Věková kategorie: 8 – 11 let
Žák provede odběr vzorku vody a určí její hodnotu pH, vysvětlí svými slovy, jaké pH mohou mít různé roztoky, a vyvodí význam určování pH roztoků pro život a průmysl.
Číslo aktivity: BA 016 Věková kategorie: 8 – 11 let
Žák pozná starší a mladý strom podle borky, uvědomí si rozdíly ve stavbě borky u jednotlivých druhů stromů, zhotoví otisky kůry, navrhne praktické využití borky stromů.
Číslo aktivity: BA 019 Věková kategorie: 8 – 11 let
Žák rozliší jednotlivé části těla mechu, pozná nejvýznamnější zástupce, vytvoří mechovou zahrádku, uvědomí si, že mechy patří mezi rostliny a své tvrzení zdůvodní.
Číslo aktivity: BA 020 Věková kategorie: 8 – 11 let
Žák určí podle šišek různé druhy jehličnanů, vysvětlí, k čemu šišky slouží, vyvodí, jaký způsobem jsou semínka jehličnanů rozšiřována, spočítá průměrné množství semínek na 1 šišku. Vysvětlí chování šišky za tepla a sucha nebo deště.
Číslo aktivity: BA 021 Věková kategorie: 8 – 11 let
Žák použije jednoho ze svých smyslů – hmat k určení přírodnin a své výsledky porovná se skutečností. Pojmenuje jednotlivé přírodniny, přiřadí je ke správné rostlině nebo části přírody.
Číslo aktivity: BA 024 Věková kategorie: 8 – 11 let
Žák provede otisk svých prstů, porovná jej s obrazem dermatoglyfů a určí, jaký typ linií má na svých prstech. Na základě obrazu otisku jiných lidí (například spolužáků) odhalí osobu, které otisky patří.