Regionální aktivity
Gramotnosti v uzlových bodech vzdělávání
Význam pojmu gramotnosti spočívá ve schopnosti žáka uplatnit získané znalosti, dovednosti a postoje při řešení nejrůznějších úloh a životních situací. Je žádoucí gramotnosti rozvíjet napříč vzděláváním, protože různé vzdělávací oblasti k tomu nabízejí různé kontexty. Je proto nutné společné a koordinované úsilí učitelů v různých předmětech a vzdělávacích oblastech.
Níže uvedené materiály poskytují cíle, ke kterým má směřovat vzdělávání v oblasti tří základních gramotností. Tyto cíle jsou vymezeny pro jednotlivé etapy vzdělávání v mateřských a základních školách. Tím získávají povahu „kontinua gramotností“, které učitelům pomáhá ve sledování pokroku každého žáky. Jednotlivé cíle jsou pro učitele zdrojem navazujících vzdělávacích cílů, ukazují směr, nabízejí vodítka. Jedná se o materiály, které mají učitelům usnadnit reflexi vlastní výuky s důrazem na rozvoj základních gramotností ve vzdělávání.
Číslo aktivity | Název aktivity | Věková kategorie | Čtenářská gramotnost | Matematická gramotnost | Digitální gramotnost |
---|---|---|---|---|---|
1. | |||||
2. | |||||
3. | |||||
4. | |||||
5. | |||||
6. | |||||
7. | |||||
8. | |||||
9. | |||||
10. |