

MAP III Robotika

Kreslící robůtek
Číslo aktivity: RO 001
Věková kategorie: 8+
Žák si vyzkouší vyrobit vlastního robota, který dokáže kreslit. U starších žáků lze aktivitu použít při tématu „Energie“ – přeměny energie, elektrická
a mechanická energie, rotace a vibrace, elektromagnetismus – elektromagnetické pole, elektromotor.
Elektromotor je zařízení, které slouží k přeměně elektrické energie na mechanickou práci. Vibracemi rozumíme mechanické kmitání pružného prostředí, popřípadě tělesa.
Popis výukové aktivity naleznete zde.
Přílohy ke stažení naleznete zde.

Seznámení s ozoboty
Číslo aktivity: RO 002
Věková kategorie: 7+
Aktivita seznámí žáky s robotem Ozobot, naučí je jak Ozobot vnímá okolí a jak se v něm pohybuje, naučí se zadávat Ozobotovi barevné příkazy tzv. ozokódy, na které Ozobot reaguje. Pohyb po čárách a reakce na barvy, vizuální kódování.
Popis výukové aktivity naleznete zde.
Přílohy ke stažení naleznete zde.

Krasohled
Číslo aktivity: RO 003
Věková kategorie: 7+
Kaleidoskop je soustava zrcadel, která vytváří neopakovatelné obrazce při pohledu proti světelnému zdroji. Žák provede podle návodu montáž jednoduchého objektu – kaleidoskopu. Seznámí se s aplikací fotoaparátu na tabletu nebo mobilním telefonu. Naučí se sdílet nebo posílat fotografie. Ve fyzice lze tuto aktivitu použít při tématu optika, v matematice při řešení osové souměrnosti.
Popis výukové aktivity naleznete zde.
Přílohy ke stažení naleznete zde.

SCOTTIE GO!
Číslo aktivity: RO 004
Věková kategorie: 6+
SCOTTIE GO! je hra pro výuku základu blokového programování. Je to kombinace příkazových karet a multimediální mobilní aplikace pro zadání a kontrolu úkolů. Hra má sto herních úkolů se vzestupnou obtížností. Zdokonaluje analytické schopnosti, logické uvažování, rozvíjí algoritmickou intuici. Učí řešení problémových situací a práci ve skupině (max. 3 žáci)
Popis výukové aktivity naleznete zde.

Seznámení se stavebnicí WEDO 2, stavba závodního auta
Číslo aktivity: RO 005
Věková kategorie: 7+
Žák se seznámí s jednotlivými díly stavebnice a jejím uspořádáním. Projde si hlavní nabídku aplikace Lego education WEDO 2.0 a prohlédne si jednotlivé projekty. Dle návodu sestaví závodní auto ze stavebnice Lego WEDO 2, které se může pohybovat dopředu a zastavit na cílové čáře. Naprogramováním si určí jeho rychlost, umožní spuštění pomocí pohybového senzoru.
Popis výukové aktivity naleznete zde.

WEDO 2 – sestavení modelu včely opylující rostlinu
Číslo aktivity: RO 006
Věková kategorie: 7+
Žák sestaví podle návodu model včely opylující rostlinu ze stavebnice WEDO 2, který se může pohybovat a vydávat zvuk. Naprogramováním si určí jeho směr, změnu otočení, zastavení a spuštění zvuku.
Popis výukové aktivity naleznete zde.

Ozoboti – kreslení vlastní mapy
Číslo aktivity: RO 007
Věková kategorie: 7+
Této aktivitě předchází vycházka s pokusy a úkoly v přírodě. Jednotlivé stanoviště (pokusy nebo úkoly) žáci zakreslí do vlastní mapy s využitím Ozokódů. Správnost zakreslení si ověří pomocí pohybu Ozobota po mapě. Naučí se používat ozokódy.
Popis výukové aktivity naleznete zde.

WEDO 2 – sestavení modelu nákladního výtahu
Číslo aktivity: RO 008
Věková kategorie: 8+
Žák sestaví podle návodu model nákladního výtahu, konstrukce je obohacena o nový konstrukční prvek – naviják. V programování si upevní svoje znalosti a dovednosti nabyté v předchozích aktivitách a je zaměřena především na ovládání motoru.
Popis výukové aktivity naleznete zde.
Přílohy ke stažení naleznete zde.

Seznámení s aplikace QUIVER, poštolka obecná
Číslo aktivity: RO 009
Věková kategorie: 6+
V aplikaci Quiver se vám podaří rozpohybovat vytištěné obrázky k vybarvení
(v podstatě jsou to 3D omalovánky). Je to program, který má v sobě nainstalovanou čtečku QR kódu, díky kterému se na našem chytrém zařízení objeví obrázek vybarvený přesně jako na papíru
a pohybuje se v rytmech hudby. Tyto obrázky (pracovní listy) mají různá témata např. sopku a její části, kterou dokonce můžete nechat vybouchnout. Dá se zapnout režim testu, a pak se Vás aplikace ptá na názvy, popisy.
Tato aplikace je v angličtině.
Základní sada je bezplatně – označení free. V případě, že budete chtít placené části, můžete využít předplatné na vše nebo pouze dokoupit jednotlivé balíčky.
Tuto aktivitu lze vhodně využít pro zpestření výuky v různých předmětech.
V této aktivitě se seznámíme se s poštolkou (oblast Člověk a příroda) a ukážeme si, jak létá – převod obrázku do 3D (oblast Informační a komunikační technologie).
Popis výukové aktivity naleznete zde.

WEDO 2 – sestavení modelu přístroje na morseovku
Číslo aktivity: RO 010
Věková kategorie: 7+
Žák sestaví podle návodu model přístroje k přenosu morseovky s použitím zvukového signálu ze stavebnice WEDO 2. Využije tohoto přístroje k přenosu zadané zprávy.
Popis výukové aktivity naleznete zde.

QR kódy
Číslo aktivity: RO 011
Věková kategorie: 7+
Aktivita seznámí žáky s QR kódy, jejich použitím a umožní jim využít informace, které obsahují.
Popis výukové aktivity naleznete zde.